MENTALE STRATEGIEËN IN BEDRIJF
Met tracering van waarden die doelplannen verwezenlijken in 2 dagdelen In-Company

MENTALE STRATEGIEËN IN BEDRIJF
Cursus in 2 dagdelen
- Intramenselijk tracering van (eigen)waarden
De deelnemer leert de inzichten en vaardigheden om de belangrijkste waarden van zichzelf te traceren en het belang van afstemming daarop om congruent gedrag te kunnen creëren.
- Intermenselijke tracering van waarden
De deelnemer leert de inzichten en vaardigheden om de belangrijkste waarden van de cliënt te traceren en het belang van afstemming daarop in het cliëntcontact om tot transacties naar tevredenheid te komen.
- Het praktijkgericht beschrijven van doelen en subdoelen
De deelnemer leert de inzichten en vaardigheden om op basis van de getraceerde waarden de doelen en subdoelen te kunnen beschrijven voor zijn/haar bedrijfspraktijk en persoonlijke levensomstandigheden. Dit met de onderkenning van het belang in taalkundig juiste formuleringen en het aangeven van tijdsmarkeringen hierin voor een adequate planning en uitvoering.
- Toepassing van de mentale hoekstenen naar succes
De deelnemer leert de inzichten en vaardigheden om bij het in zijn/haar praktijk realiseren van doelen en subdoelen 10 mentale hoekstenen in te brengen, om daarmee met succes in een congruente dvd-cirkel (denken-voelen-doen) sneller gewenste uitkomsten te kunnen realiseren.
De inzichten en vaardigheden in deze cursus zijn gebaseerd op de leer van NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren), waarbij in de elementen van de mentale aspecten en het daaruit voortvloeiende gedrag niet alleen in de praktijk tot een meer effectieve uitvoering van de verschillende disciplines in de functies zal leiden, maar eveneens dat de toepassing hiervan zorgt voor betere omgangsvormen in de hectiek van deze tijd.
Programma ‘MENTALE STRATEGIEËN IN BEDRIJF’
Cursus in 2 dagdelen
Ochtendprogramma:
– Het speelveld voor een goed advies
– Hoe tracering van waarden de doelen beter kan realiseren
– Oefeningen voor het traceren van waarden
– Structuur van de subjectieve waarneming
– De vraagstelling voor herleiding van waarden
– De bepaling van prioriteiten met de ‘Emotion life cycle’
– De 3D’s: Dromen, doelen en doen
Middagprogramma:
– Oefeningen doelbeschrijving
– Proces van denken in termen van NLP
– Het waarnemen van Interne Representaties
– Interne Representaties herleiden naar mentale strategieën
– Kalibreren van mentale strategieën
– Mentale hoekstenen voor succes
Riny van As, NLP-coach en -trainer, internationaal gecertificeerd MindSonar deskundige
Riny van As, auteur van het boek “Creativiteit & Inspiratie, volgde zijn opleidingen en specialisaties op het gebied van hypnotherapie en NLP o.a. bij het Jo Hanssen Hypnose Instituut te Lierop, de Stichting voor Hypnotherapie en Verbaaltherapie te Haarlem, de Stichting Educatieve en Therapeutische Hypnose (SETH) te Utrecht, het Instituut voor Eclectische Psychologie (IEP) te Nijmegen met nascholingen bij Academie Hypnos in Soest. Hij heeft inmiddels meer dan 30 jaar ervaring in zijn eigen praktijk o.a. met het geven van individuele hulp en cursussen aan ondernemers en particulieren.
Ook opgeleid als deskundige in marketingcommunicatie, met ROTA-erkenning, verzorgt hij eveneens cursussen in ‘mindresetting’ voor ondernemers met o.a. de door hem ontwikkelde thema’s “Empathisch Contact”, “Van Waarden naar Doel”, “De Kunst in de Gunst”, “Taal naar Succes”, “Spreken en Presenteren” en “Overtuigd Overtuigen”. Zijn missie is om alle werkzame elementen van de disciplines in nlp, hypnotherapie, mindfulness en marketingcommunicatie op een eigentijdse wijze in het door hem ontwikkelde IMR®-concept (Intelligent Mind Resetting) te kunnen combineren.
Een pragmatisch inlevingsgevoel, door de juiste tracering van individuele gedragskenmerken, typeren de effectiviteit van Riny van As. Daarbij hanteert hij als Metaprofiel Analist zijn professionele interpretaties van 32 verfijningen in denkstijlen. Als internationaal gecertificeerd coach wordt door hem hiervoor de door Jaap Hollander als merk beschermde methode van MindSonar® gebruikt. Hiermee weet hij doelgericht en effectief te anticiperen op zowel het emotionele streven van de deelnemers als wel op het daaruit voortvloeiende gewenste resultaat in hun functioneren. Zijn benadering leidde al in 1996 en 1997 naar interviews en demonstraties op radio en tv.