OVERTUIGD OVERTUIGEN IN BEDRIJF
Het mechanisme van overtuigingskracht met NLP in 2 dagdelen In-Company

OVERTUIGD OVERTUIGEN IN BEDRIJF
Cursus in 2 dagdelen
Vaak worden in reguliere communicatie trainingen de aspecten ‘overtuigen’ en ‘overtuigingskracht’ behandeld als het resultaat van bewust toe te passen technieken. De acceptatie van over te dragen ideeën en informatie is echter eerder het resultaat van emotionele processen, die waarneembaar (NLP) op onbewust niveau plaatsvinden. Target Training legt hier de aandacht op.
De benadering van deze cursus is als volgt tweeledig:
- Intramenselijk (Overtuigd)
De deelnemer werkt aan de verwerving van inzichten en
vaardigheden om congruentie in de eigen gevoelsbeleving en
-gedrag in de gewenste context voor zichzelf oproepbaar te
kunnen maken, zowel op bewust als onbewust niveau. - Intermenselijk (Overtuigen)
De deelnemer werkt aan de inzichten en vaardigheden om
synchroon congruentie in de acceptatie van de over te dragen
ideeën en informatie bij de cliënt te creëren, zowel op bewust
als onbewust niveau.
De inzichten en vaardigheden in deze cursus zijn gebaseerd op de leer van NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren), waarbij in de elementen van de mentale aspecten en het daaruit voortvloeiende gedrag niet alleen in de praktijk tot een meer effectieve uitvoering van de verschillende disciplines in de functies zal leiden, maar eveneens dat de toepassing hiervan zorgt voor betere omgangsvormen in de hectiek van deze tijd.
Programma ‘OVERTUIGD OVERTUIGEN IN BEDRIJF’
Cursus in 2 dagdelen
Ochtendprogramma:
– Uitgangspunten voor effectief overtuigen
– Waarnemen van overtuigingen op zintuiglijk niveau
– ‘Overtuiging- generator’ als visuele veranderingstechniek
– Congruentie creëren in: overtuiging/lichaamstaal/intonatie
– Incongruentie ontdekken en hervormen
Middagprogramma:
– Omgaan met weerstand
– Wanneer en hoe “directe suggesties”
– Wanneer en hoe “indirecte suggesties”
– Metaforen als “indirecte suggestie techniek”
– Vaardigheden in ‘Metaforen’
Riny van As, NLP-coach en -trainer, internationaal gecertificeerd MindSonar deskundige
Riny van As, auteur van het boek “Creativiteit & Inspiratie, volgde zijn opleidingen en specialisaties op het gebied van hypnotherapie en NLP o.a. bij het Jo Hanssen Hypnose Instituut te Lierop, de Stichting voor Hypnotherapie en Verbaaltherapie te Haarlem, de Stichting Educatieve en Therapeutische Hypnose (SETH) te Utrecht, het Instituut voor Eclectische Psychologie (IEP) te Nijmegen met nascholingen bij Academie Hypnos in Soest. Hij heeft inmiddels meer dan 30 jaar ervaring in zijn eigen praktijk o.a. met het geven van individuele hulp en cursussen aan ondernemers en particulieren.
Ook opgeleid als deskundige in marketingcommunicatie, met ROTA-erkenning, verzorgt hij eveneens cursussen in ‘mindresetting’ voor ondernemers met o.a. de door hem ontwikkelde thema’s “Empathisch Contact”, “Van Waarden naar Doel”, “De Kunst in de Gunst”, “Taal naar Succes”, “Spreken en Presenteren” en “Overtuigd Overtuigen”. Zijn missie is om alle werkzame elementen van de disciplines in nlp, hypnotherapie, mindfulness en marketingcommunicatie op een eigentijdse wijze in het door hem ontwikkelde IMR®-concept (Intelligent Mind Resetting) te kunnen combineren.
Een pragmatisch inlevingsgevoel, door de juiste tracering van individuele gedragskenmerken, typeren de effectiviteit van Riny van As. Daarbij hanteert hij als Metaprofiel Analist zijn professionele interpretaties van 32 verfijningen in denkstijlen. Als internationaal gecertificeerd coach wordt door hem hiervoor de door Jaap Hollander als merk beschermde methode van MindSonar® gebruikt. Hiermee weet hij doelgericht en effectief te anticiperen op zowel het emotionele streven van de deelnemers als wel op het daaruit voortvloeiende gewenste resultaat in hun functioneren. Zijn benadering leidde al in 1996 en 1997 naar interviews en demonstraties op radio en tv.