STRATEGISCH POSITIONEREN IN BEDRIJF
De strategie voor de vorming van een onderscheidende bedrijfsidentiteit in 2 dagdelen In-Company

STRATEGISCH POSITIONEREN IN BEDRIJF
Cursus in 2 dagdelen
‘Personality’ met onderscheidingskracht wordt voor ondernemer steeds belangrijker. Want je identiteit bepaalt in deze tijd via het internet de emotionele voorkeur in het zoek- en (ver)koopproces. In deze cursus leren de deelnemers daarvoor het element ‘positionering’ als communicatie-instrument in te zetten. Op planmatige wijze kan hiermee voor iedere ondernemer visueel en verbaal worden gewerkt aan een gewenst individueel imago.
“Je positie wordt bepaald door wat jij de mensen over jouw bedrijf laat denken”
Riny van As
Over het algemeen wordt er nauwelijks planmatig gewerkt aan een onderscheidende identiteit. De benaderingen in de verschillende branches lijken daarom nogal veel op elkaar. Terwijl de potentiële klant via het internet wel snel besluiten wil nemen op basis van een te voelen “klik”. Bezoek van websites en het gebruik van ‘apps’ via mobiele apparaten nemen toe; er ontstaat daarom meer dan ooit contactfrequentie met jouw aanbod van producten en diensten. Onderscheiding en herkenning in de vergelijkingen worden hierdoor nu voor ieder bedrijf noodzakelijk. Deze cursus creëert daarvoor met “Positionering” de juiste keuze in het beoogde aanzien. Resultaat: gerealiseerde voorkeur, doordat in ieder contact je identiteit, diensten en aanbod voortaan met meer overtuigingskracht wordt gepresenteerd!
Leerdoelen:
- Het leren van inzichten voor effectieve communicatie d.m.v. “positionering” ten behoeve van een onderscheidende bedrijfsidentiteit.
- Het leren toepassen van het creatieproces in het vormen van een bedrijfsidentiteit als basis voor de “positionering”.
- Het als ondernemer kunnen beoordelen van een keuze uit de mogelijkheden van een juiste “positionering” in de presentatie van diensten en/of het productaanbod.
Programma ‘STRATEGISCH POSITIONEREN IN BEDRIJF’
Cursus in 2 dagdelen
Ochtendprogramma:
– Inleiding;
positionering als strategisch marketinginstrument
– Fasen communicatie-plan voor structuur in positionering
– Creatieproces in concepten voor de positionering
– Oefening drijfveer bepaling
– Praktijkvoorbeelden conceptvormen
1e Oefening concept bepaling
– Evaluatie / bespreking toepassingen in de eigen praktijk
Middagprogramma:
– Inleiding;
ervaringen en vragen van deelnemers over 1e Oefening concept bepaling
– Toepassing procedures voor de ontwikkeling van gevarieerde conceptvormen
2e Oefening concept bepaling
– Mindset, voor meer creativiteit in de positionering
– Positionerend tekstschrijven
– De toepassing van de MIBAS-Formule voor de makelaar & taxateur
– Evaluatie / activering toepassingen in de eigen praktijk
Riny van As, NLP-coach en -trainer, internationaal gecertificeerd MindSonar deskundige
Riny van As, auteur van het boek “Creativiteit & Inspiratie, volgde zijn opleidingen en specialisaties op het gebied van hypnotherapie en NLP o.a. bij het Jo Hanssen Hypnose Instituut te Lierop, de Stichting voor Hypnotherapie en Verbaaltherapie te Haarlem, de Stichting Educatieve en Therapeutische Hypnose (SETH) te Utrecht, het Instituut voor Eclectische Psychologie (IEP) te Nijmegen met nascholingen bij Academie Hypnos in Soest. Hij heeft inmiddels meer dan 30 jaar ervaring in zijn eigen praktijk o.a. met het geven van individuele hulp en cursussen aan ondernemers en particulieren.
Ook opgeleid als deskundige in marketingcommunicatie, met ROTA-erkenning, verzorgt hij eveneens cursussen in ‘mindresetting’ voor ondernemers met o.a. de door hem ontwikkelde thema’s “Empathisch Contact”, “Van Waarden naar Doel”, “De Kunst in de Gunst”, “Taal naar Succes”, “Spreken en Presenteren” en “Overtuigd Overtuigen”. Zijn missie is om alle werkzame elementen van de disciplines in nlp, hypnotherapie, mindfulness en marketingcommunicatie op een eigentijdse wijze in het door hem ontwikkelde IMR®-concept (Intelligent Mind Resetting) te kunnen combineren.
Een pragmatisch inlevingsgevoel, door de juiste tracering van individuele gedragskenmerken, typeren de effectiviteit van Riny van As. Daarbij hanteert hij als Metaprofiel Analist zijn professionele interpretaties van 32 verfijningen in denkstijlen. Als internationaal gecertificeerd coach wordt door hem hiervoor de door Jaap Hollander als merk beschermde methode van MindSonar® gebruikt. Hiermee weet hij doelgericht en effectief te anticiperen op zowel het emotionele streven van de deelnemers als wel op het daaruit voortvloeiende gewenste resultaat in hun functioneren. Zijn benadering leidde al in 1996 en 1997 naar interviews en demonstraties op radio en tv.